Saga Games och Culture Gaming

Igår köpte jag ett nytt rollspel, Saga från Saga Games. Enligt produktbeskrivningen ska det vara ”klassisk fantasy gjord på allvar”, en blandning av culture gaming och straight up fantasyrollspel. Låter mycket lovande och borde passa som handen i handsken hemma hos mig. Jag skrev tidigare om min egen Conan-inspirerade rollspelskampanj i landet Niavand , som har utvecklats till att bli en culture gaming-kampanj. Jag har alltså stora förväntningar på Saga (jag älskar också alla Thomas Arfrets teckningar). Hoppas det blir vad jag hoppas på!

Kommentera

